היסודות של הדברת מזיקים ירוקה
הדברת מזיקים ירוקה

משמעותה של הדברת מזיקים ירוקה היא הדברה יעילה, אלא, הכוונה היא בנוגע להדברת מזיקים משולבת או IPM. חברת הדברה אשר אימצה את ה IPM מאמינה כי המניעה, מודעות הלקוח, חינוך ובדיקות בנייה הם כולם חשובים כמו הדברה של מזיקים.

מה זאת הדברת מזיקים ירוקה?

הדברה משולבת מתחילה עם הלמידה כיצד ומדוע מזיקים נכנסו לתוך בית או בניין. מומחים בתחום הזה בעלי ידע הנוגע למחזור החיים של מזיקים ומקומות הקינון המועדפים עליהם. לכן הם גם יכולים להשתמש בטכניקות חדשניות למניעת מזיקים שהן הכי פחות מסוכנות לחיי הצומח, רכוש, חיות מחמד ובני אדם.

ה IPM משתמשת בשיטת השכל הישר בתיאום עם כימיקלים רגישים לסביבה. לדוגמא, במקום להשתמש בכימיקלים מזיקים כדי למנוע את החזרה של המזיקים, מומחים להדברה עלולים להתקין חומרים מניעתיים כגון רשתות חדשים לחלון ולדלת, סותם סדקים טרי וכך הלאה. המומחים עלולים להתקין מלכודות כדי ללמוד על האזורים הנוספים שהמזיקים עלולים לחיות בהם או להתקין חומר דוחה המופעל על ידי השמש כתחלופה לשימוש בכימיקלים מזיקים.

היתרונות של הדברת מזיקים ירוקה

מוצרי הדברת מזיקים הם ירוקים ועשויים ממרכיבים אורגניים וטבעיים. בנוסף, המוצרים הללו מהונדסים להיות מתכלים באותה יעילות כמו המקבילים שלהם שאינם ירוקים. שיטות לניהול הדברה ירוקה עוזרות לקדם את הבריאות והמבנה של הצמחים וכמו כן הן מספקות חלופה על ביולוגיה לתרסיסים כימיים. טקטיקות ההדברה המשמשות ב IPM הן בלתי מזיקות ולכן מפחיות את הסיכון הסביבתי שלעיתים קרובות מקושר עם הניהול המסורתי של ההדברה כמו זיהום של מי תהום.
ה IPM גם עוזר להפחית את הסיכון של התפשטות וזהו פתרון חסכוני.

כיצד זה עובד?

במקום לרסס חומרי הדברה רב תכליתיים מעל הרכוש השורץ, מומחי IPM משתמשים בתהליך הקובע את סף הפעולה, מפקח על המזיקים על מנת לזהותם, מונע את חזרתם ומשתמש בשיטות בקרה.

כאשר מוגדר סף הפעולה, המומחים לומדים כמה גדולה ההשרצה, כמה סכנה המזיקים מהווים וקובעים את סוג הפעולה שיש לנקוט באופן מידי.

כאשר מומחה IPM עוקב אחר המזיקים, הוא מוודא שהוא מזהה את המזיקים נכון. זיהוי נכון של המזיקים עוזר להבטיח את סוגי ההדברה הנכונים שבהם משתמשים, אבל נמנעים מחומרי הדברה במידה והם לא נחוצים.

מניעת פלישות של מזיקים היא אחד מהמרכיבים המרכזיים בהדברה הירוקה. ה IPM כולל זיהוי ותיקון בעיות אשר גורמות לבית או בניין לארח מזיקים. מניעה היא חסכונית ולא מסכנת את בריאות הפרט או את כדור הארץ.

אם שיטות מניעת המזיקים הן לא יעילות בעצמן, נדרשות שיטות בקרה. כאשר מומחים מיישמים שיטת בקרה, הם קודם כל מעריכים אותה בנוגע לסיכון וליעילות שלה. שיטות אשר מהוות את הסיכון הנמוך ביותר כגון מלכודות או שימוש בפרומונים כדי להפריע להזדווגות, משתמשים בהן קודם. אם שיטות אלו לא יעילות, תהליך הבקרה עובר לשימוש בחומרי הדברה באזורים ממוקדים.

מה לחפש בחברה בעלת הדברה ירוקה?

כאשר מחפשים חברה הדברה ירוקה, חפשו אחת שתיצור תכנית שעונה על הצרכים שלכם. החברה צריכה לקחת בחשבון את סוג המזיק, הגודל של השריצה והסביבה שבה המזיקים חיים בה.

תלמדו על התהליך והכימיקלים שהחברים משתמשים לפני שאתם שוכרים אותם. חלק מאנשי מקצוע משתמשים במוצרי הדברה ירוקים בתחילה ולאחר מכן משתמשים בכימיקלים המסורתיים שאתם אולי לא תרצו להשתמש בהם. מדביר טוב וידידותי לסביבה צריך להתמקד על שימוש במוצרים איכותיים שבעלי מינון נמוך של רעלים או ללא רעלים כלל מאשר מוצרים שהם הכי פחות יקרים שלעיתים קרובות יש בהם רעלים במינון גבוה. בנוסף, חברות ירוקות איכותיות להדברת מזיקים מחנכות את הלקוחות שלהן על האופן שהם יכולים למנוע את החזרה של המזיקים, עוזרים לתקן את התנאים שמזמינים אותם פנימה ומציעים להם להתקין חומרים כנגד מזיקים.

האבחנה, מניעה וההתערבות להדברה ירוקה עוזרת לצרכנים לקבל שקט בידיעה שפינוי המזיקים מהבית לא אומרת פגיעה בסביבה. מתי שאתם זקוקים לעזרתו של איש מקצוע שיעזור לכם עם המזיקים הלא רצויים, תזכרו שבקרת ההדברה הירוקה היא השיטה היחידה שאתם מרוויחים ממנה אישית וכלכלית.

0/5 (0 Reviews)
contact us

רחובות

יעקב 35 שרה אדל ינאי

P: 072-3921833
F:

אני ממליצה על תיק תק הדברות שעשו עבודה איכותית ומקצועית במשרד שלנו יישר כח!!!...

Call Now Buttonלהתקשר