איך להיפטר מנמלים בבית
בקרת נמלים

הנמלים הן חרקים חברתיים, כך שאם נמלה אחת נכנסת לביתכם, האחרות באות אחריה. גלו כמה טיפים כדי שיעזרו לכם להבטיח שהנמלים יוצאות ונשארות מחוץ לבית שלכם.

שאלות ותשובות לגבי בקרת נמלים

ברגע שנמלים נכנסות לבית שלכם, קיים סיכוי קטן מאוד שהן מתכוונות לצאת וללכת לדרכן. או שאתם צריכים ללמוד איך להיפטר מנמלים בבית בעצמכם, או שתאפשרו לאיש מקצוע לדאוג לבעיית הנמלים שלכם עבורכם. כדי לעזור לכם להחליט איזו צורת פעולה היא הטובה ביותר, לפניכם  כמה שאלות נפוצות לגבי איך להיפטר מנמלים.

למה יש לכם בעיית נמלים?

נמלים יכולות להיכנס לבית שלכם עקב סיבות רבות, אבל הכי סביר, שהן מחפשות מזון. הבית שלכם רק במקרה נמצא ליד המושבה בה הנמלה המלכה החליטה להתיישב. ממש כמו בני אדם, הנמלים צריכות לאכול בכדי לשרוד. הם גם צריכים להאכיל את הצעירים שבניהם. זה לא שהם רוצים להטריד אתכם או לגרום לאי נוחות.

הן פשוט מנסות לשרוד כמו ממש כמו כל חיה אחרת, חזק או צמח ביקום. הבית שלכם מייצג מקור מים ואוכל אפשרי. הוא גם יכול לספק הגנה מפני טורפים ויסודות הטבע, בכך משרת כאתר פוטנציאלי למושבות חדשות כאשר הן מוכנות להתרחב. מין הסתם אתם תרצו למנוע את הפלישות האלה והקולוניזציה מלקרות מתי שתוכלו.

האם זה קל ללמוד איך להיפטר מנמלים?

למרבה הצער, בקרת נמלים לא תמיד מהווה פתרון פשוט. לחלק מהתפשטויות הנמלים אין קשר לכמה נקי או מלוכלך הבית שלכם. הכנס שלכם פשוט יכול להיות גן עדן לנמלים. זה יכול ליצור בעיות עבור בעלי הבתים מפני שבסוף האביב ובתחילת הקיץ מתקיימות טיסות הנישואין. נחלים גדולים של נמלים בעלי כנפיים מתכוננות להתחיל מושבות חדשות, לפעמים ממש בחללים הריקים בין קירות ביתכם.

תרחישים נוספים יכולים להיפתר בקלות ממש כמו להיפטר מנמלים שזוחלות בביתכם. נגבו את האזורים בהם הנמלים זחלו בעזרת סמרטוט מבטח רגיל. זה ימחק את שבילי הריח שהן משאירות אחריהן. נמלים שמעולם לא בביתכם יכולות לעקוב אחר השבילים האלה אל מקורות המזון שמבקרים קודמים מצאו.

האם אתם יודעים אילו סוגי נמלים יש לכם כדי שתוכלו להיפטר מהן?

ידיעת הזן של הנמלה איתה עם מתמודדים הינו דבר חשוב. אם אתם מכירים את האויב שלכם, אתם תדעו איפה למצוא את הקן, אילו מקורות מזון מושכים אותם ואילו שיטות טיפול יהיו הכי אפקטיביות.

לדוגמא, נמלים שחורות קטנות לרוב ממקמות את המושבה שלכם בחוץ. הן נכנסות למבנים כדי לחפש מזון כמו סוכר, עמילנים ובשר. בפלישת נמלים שחורות קטנות עדיף לטפל ע"י איתור עקבות הנמלים חזרה אל המושבה שלהן וטיפול בבעיה במקור הראשוני. הצעד הבא יהיה לאטום כל נקודת כניסה כדי למנוע כניסה של נמלים ששרדו או נמלים בעתיד.

מצד שני, נמלת הקמפונית דורשת גישה מעט יותר עקבית. קשה מאוד להשתלט על מקרה של בנמלים מסוג קמפונית, , במיוחד מפני שהן מעדיפות לקנן בתוך עץ לח. הקנים האלה יכולים לגרום לנזק בעץ, ומפני שעץ לח לעיתים נמצא באזורים אשר נפגמו בעבר (למשל, מקומות עם דליפות, בסיסים אשר נחשפו ליסודות הטבע, וכו'), זה יכול ליצור מטרד גדול יותר מאשר כמה נמלים שמהלכות להן ברחבי הבית. קשה למצוא נמלים מסוג קמפונית מכיוון שהן מקננות במגוון מיקומים, גם בתוך וגם מחוץ לבית. חקירה מעמיקה יותר תהיה נחוצה ע"י מדביר מקצועי לפני שהם יעזרו לכם ליצור את שיטת ההדברה הטובה ביותר להתמודדות עם המקרה.

מהי הדרך הטובה ביותר להיפטר מנמלים?

הדבר הטובה ביותר ללמוד איך להיפטר מנמלים בבית היא ללמוד איך למנוע את הגעתן מלכתחילה. ליצור תכנית שירות מתמשכת עם בעל מקצוע היא המפתח לטיפול בבעיית מזיקים בביתכם. מומחה השירות שלכם יעבוד על פי התרחיש הספציפי והפרופיל שלכם כדי ליצור את הגישה הטובה ביותר כדי להיפטר מנמלים ולמנוע מהן להיכנס לבית שלכם בעתיד. זה יכול לכלול טיפולים בתוך ומחוץ לבית, חסימת נקודות גישה ברחבי הבית והצבת רגולטורי צמיחת חרקים ברחבי הנכס.

מהצד שלכם, זה חשוב להתרגל לטכניקות היגיינה נאותות אם אתם רוצים לשמור על הנמלים מחוץ לבית. רוב זני הנמלים נמצאים בביתכם פשוט מפני שהן מחפשות מזון, אז ככל שאתם מקשים עליהן, הן ישקיעו פחות זמן בחיפושים. במילים אחרות, אם הן לא מוצאות את מה שבאו לחפש, הן ילכו לחפש במקום אחר (חדשות טובות עבורכם, ויכול להיות שאלו יהיו חדשות פחות טובות עבור השכנים שלכם).

למרבה הצער, להשיג בית ללא טיפת לכלוך יכולה להיות משימה קשה. מה שנראה כמו מטבח נקי במבט ראשון עשוי לכלול כמה גרגירי סוכר על הדלפק, או כמה פירורים שנפלו מאחורי התנור, בבדיקה מקרוב. כמות המזון המזערית הזו לכאורה יכולה להוות סעודת מלכים – או במקרה שלנו למלכת הנמלים ברגע שהנמלים העובדות מביאות לה את המזון. כדי להימנע מזה, תשתדלו לעשות יותר מניגוב משטחים. תשאבו אבק כל יום, במתן תשומת לב מיוחד לבסיס הקורות, לחלק האחורי של רהיטים ומכשירים כמו גם אזורים אחרים שדרך כלל תפספסו.

בנוסף, נמלים יכנסו לתוך פחי האשפה שלכם, לכן ניהול נכון של הפסולת הוא חיוני בבקרת נמלים. השליכו אשפה מהנכס בתכיפות. השתמשו בטוחן אשפה ולא פח אשפה.

מהן חלק מהדרכים המהירות ביותר להרעיב נמלים?

בנוסף לניקוי הבית ושאיבת אבק, אחסון מזון נאות הינו דבר חשוב. נמלה יכולה לטפס בקלות אל תוך קופסת עוגיות פתוחה, גם אם גלגלתם את השקית הפנימית בצורה הדוקה והשתמשתם בלשונית הסגירה בחלקה העליון של הקופסה. כיש ספק, תמיד זכרו שאריזות היצרן לעיתים רחוקות נועדו למניעת פלישת נמלים.

במקום, קחו על עצמכם את המשימה של רכישת מכלים אטומים כדי לאחסן את האוכל שלכם. המכסים צריכים להיסגר הצורה הדוקה, ולמנוע כניסת נמלים או כל חרק אחר. תנגבו את חלקן החיצוני של קופסאות האחסון ומכלים אחרים לאחר כל שימוש. נמלים יכולות למצוא מזון בשאריות "הבלתי נראות" שאתם משאירים מאחור, כמו למשל חלקה החיצוני הדביק של צנצנת סוכריות או לגשת לשכבה דקה של דבר מה שנשפך וחשבתם שניקיתם. מיותר לציין שאתם צריכים להחזיק כמה שיותר אוכל מאוחסן במקומות שקשה יותר לגשת אליהם (למשל, מקפיאים, מקררים, שקיות פלסטיק עמידות, צנצנות בייס, וכו').

האם פיזור תרסיס דוחה נמלים על השיש עוזר?

מצר להדברת נמלים אשר ניתן לרכוש בחנויות מקומות מגיע בצורות רבות. חשוב לזכור החומרים האלה יכולים להיות מזיקים אם לא פועלים על פי הנחיות על גבי תווית המוצר. למרבה הצער, בדרך כלל הם לא יפתרו פלישת נמלים. תרסיסים נועדו להרגו את הנמלים שאתם רואים ולהתנהג כמו דוחה. לרוב מוצרי ההתזה אין השפעה תמידית (או מתמשכת). אם הנמלים עדיין יכולות להיכנס לביתכם, הן פשוט ימצאו דרך לעקוף על התרסיס. בנוסף, המושבה שלהם תישאר בעינה, תייצר עוד ועוד נמלים, וכולן יהיו רעבות ובדרך אליכם.

בנוסף, כמעט בלתי אפשרי להגיע לחלק המושבות ללא ציוד מיוחד. במידה ומושבה או קן ממוקמים בתוך קירות הבית שלכם, תרסיס פשוט שכל אחד יכול לקנות לא יהיה מספיק כדי לטפל בצורה נכונה במושבה. בדומה, מושבות חיצוניות יכולות להגיע לעומקים רבים, שם הטיפול מפסיק לעבוד.

למה חלק מהמושבות שורדות לאחר טיפול?

בנוסף לסיפוק טיפול לקוי, מושבות יכולות להמשיך לשגשג מסיבה פשוטה אחרת: הנמלה המלכה שורדת. בעיית הנמלים לא מתחילה בבית שלכם אלא בקן. אתם מזהים את הבעיה רק לאחר שהנמלים כבר פלשו לתוך מרחב המחיה שלכם. בעוד שאתם חושבים שכלל שאתם רואים יותר נמלים גדלים הסיכויים שהן יתרבו, זה אינו המקרה.

הנמלה היחידה אשר אחראית על אכלוס הקן כולו היא המלכה. כל עוד היא נשאר ללא פגע, היא יכולה להמשיך לייצר נמלים שיכנסו לביתכם. כלל שהיא מייצרת יותר נמלים, כך הצורך במזון גדל. הדבר שמקשה על המקרה הוא שהמלכה לעולם לא עוזבת את הקן לאחר שהיא יצרה את המושבה שלה, לכן אין שום סיכוי שתגיעו אליה כאשר אתם הורגים את הנמלים האלו במטבח שלכם.

היא מייצרת נמלים עובדות כדי להאכיל את הנמלים הצעירות של הקן, שאותן היא ממשיכה לייצר באופן מתמשך. הנמלים העובדות הן הנמלים שאתם רואים בתוך הבית. נמלים נוספות הנכללות בקן הן מכלות אחרות, חיילים וזכרים. לכן, גם אם תלמדו איך להיפטר מהנמלים במטבח שלכם, הן פשוט יוחלפו במהרה בנמלים עובדות חדשות ע"י המלכה. הדרך היחידה להיפטר ממושבה היא להיפטר מהמלכה.

האם בעיית נמלים יכולה להיפטר לצמיתות?

בעוד שזה נחמד לתאר עולם חסר מזיקים, האמת היא שיש יותר מהם מאשר מאתנו. המאבק עם נמלים ומזיקים אחרים הוא מאבק מתמשך. אחת מהבעיות עם הדברת נמלים מונחת ביכולות הנמלים עצמן. למשל, "שביל הריח" במוזכר במאמר לא מסתכם בין המושבה למקורות המזון. שבילים הפרומונים האלה יכולים להוביל למושבות נגררות, ולספק להן מקום מסתור לאחר הקן שלהן עבר טיפול.

הפתרון האמתי היחיד לפלישות הם טיפולים אשר מסופקים ע"י מדבירים מקצועיים, ולאחר מכן דביקות וקפדנות לדרכי המניעה. נמלים תמיד יחזרו. זה פשוט עניין של כמה אתם מקשים עליהן להיכנס לבית שלכם, וכמה מוכנים אתם ברגע שהם כבר פלשו.

כדי להבטיח שהבית והנכס שלכם לא מושך נמלים, אתם פשוט צריכים להרים את הטלפון . תיק תק הדברות יודעים איך לטפל

בקרת נמלים

0/5 (0 Reviews)
contact us

רחובות

יעקב 35 שרה אדל ינאי

P: 072-3921833
F:

אני ממליצה על תיק תק הדברות שעשו עבודה איכותית ומקצועית במשרד שלנו יישר כח!!!...

Call Now Buttonלהתקשר